HJØRRING: Analyseinstituttet Voxmeter har netop offentliggjort sin årlige undersøgelse af banksektoren, og her topper Nordjyske Bank endnu engang listen med det bedste omdømme blandt alle nordjyske pengeinstitutter. På landsplan ligger Nordjyske bank nummer tre i Danmark målt på omdømme og nummer fire i Danmark målt på kundetilfredshed.

Voxmeter har i løbet af 2018 spurgt 51.637 tilfældigt udvalgte danskere, hvordan de vurderer deres bank ud fra en række forskellige parametre såsom produkter, service, omdømme og kommunikation. Resultatet giver en samlet pointscore kaldet CEM-scoren, der er udgangspunkt for en samlet rangering af landets tyve største banker.

Her er Nordjyske Bank det bedst placerede nordjyske pengeinstitut i forhold til omdømme, og på landsplan kommer bankens score helt op på en tredjeplads. Målt på kundetilfredshed får Nordjyske Bank en flot fjerdeplads i Danmark:

- Vi er meget tilfredse med igen at toppe listen i Nordjylland og ligge i top tre på landsplan i forhold til omdømme og i top fem i forhold til kundetilfredshed, lyder det fra bankdirektør Claus Andersen fra Nordjyske Bank i en pressemeddelelse og han fortsætter:

- Noget af det, vi altid har lagt stor vægt på, er vores lokale fundament, de nordjyske relationer og den direkte, personlige kontakt med vores kunder, og det viser analysen, at vores kunder også prioriterer højt. Samtidig har den nære rådgivning været kombineret med en høj faglighed i vores lokale afdelinger, hvilket også bidrager til de høje placeringer i undersøgelsen.

I sommeren 2018 fusionerede Nordjyske Bank med Ringkjøbing Landbobank, og begge banker får topplaceringer i analysen. Ifølge analysen er Ringkjøbing Landbobank den bank i Danmark, der har det bedste omdømme og den næstbedste kundetilfredshed – lige efter Arbejdernes Landsbank:

- Vi er meget stolte over, at begge banker er placeret i top tre i Danmark. Det vidner dels om, at kunderne har taget godt imod fusionen, og dels om, at de to banker har de samme værdier og dermed matcher perfekt. At kunderne er tilfredse og har en positiv opfattelse af os er jo et af de vigtigste parametre for en bank i dag, fortsætter Claus Andersen.

Fakta:

Analyseinstituttet Voxmeter har netop spurgt 51.637 tilfældigt udvalgte danskere, hvordan de ser på deres bank på en række parametre, blandt andet inden for service, produkter, omdømme og kommunikation. Svarene sammenfattes i en pointscore, som for alle parametre samlet set højest kan være 11.000 point.

Her er top ti i forhold til omdømme blandt de 20 største banker i Danmark:

1. Ringkjøbing Landbobank 2.492 point

2. Arbejdernes Landsbank 2.297 point

3. Nordjyske Bank 1.838 point

4. Sparekassen Thy 1.775 point

5. Spar Nord Bank 1.614 point

6. Sparekassen Vendsyssel 1.549 point

7. Handelsbanken 1.521 point

8. Sparekassen Kronjylland 1.501 point

9. Jyske Bank 1.466 point

10. Sparekassen Sjælland, 1.393 point

Her er top 10 i forhold til kundetilfredshed blandt de 20 største banker i Danmark:

1. Arbejdernes Landsbank 7.618 point

2. Ringkjøbing Landbobank 7.470 point

3. Sparekassen Thy 7.253 point

4. Nordjyske Bank 7.219 point

5. Jyske Bank 7.088 point

6. Sparekassen Kronjylland 7.066 point

7. Jutlander Bank 7.029 point

8. Sparekassen Vendsyssel 7.023 point

9. Handelsbanken 7.013 point

10. Lån & Spar Bank 6.667 point

Kilde: CEM Bank Intelligence, Voxmeter

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...